پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226915
ازدواج به سبک فضاي مجازي
تاریخ انتشار : 1395/08/15 09:43:38
نمایش : 1080
مهمترين اتفاق در زندگي افراد انتخاب شريک زندگي مناسب براي شروع دوره جديدي از زندگي است.
اينترنت، وب، شبکه هاي اجتماعي گوناگون، چت کردن و ديگر موارد استفاده از اينترنت در اوقات فراغت تبديل شده به اعمالي که امروزه جوانان حتي در محل کار يا دانشگاه خود را درگير آن مي بينند. در اين فضا افراد با يکديگر آشنا مي شوند و اطلاعات شخصي خود را با يکديگر در ميان مي گذارند.

اينترنت و فضاي مجازي موارد استفاده گوناگوني دارد، افراد مي توانند مقالات علمي مختلف، اطلاع از اخبار جهان، بررسي در حيطه کاري اشخاص، تبليغات و غيره را در اين فضا جستجو کنند اما امروزه متاسفانه اشخاص با ورود شبکه هاي اجتماعي مختلف در فضاي مجازي و عضويت در آن، چت کردن و تبادل اطلاعات شخصي با افراد که کاربران اسم آن را آشنايي مي گذارند، تنها مقصود حضور در اين فضا است.
 
ازدواج به سبک فضاي مجازي
 
آدمي در ذات خود سرشار از نيازهايي است که رفع اين نيازها به شخصيت گرفتن انسان کمک مي کند و نقص در رفع آن موجب تزلزل شخصيت و ذات انسان مي گردد. پيدا کردن شريک زندگي مناسب يکي از مهمترين اتفاقات فردي و اجتماعي براي افراد است و کمک بسياري به سلامت اخلاقي و امنيت رواني پايدار در سطح جامعه مي کند. 

در اين حوزه نبايد برخي واقعيت ها را ناديده گرفت، برخي از روابط ناسالم و ازدواج هاي نادرست و اشتباه صدمه زيادي را به شخص و جامعه وارد مي کند. از اوايل دهه 90 با واژه اي در فضاي مجازي و اينترنت آشنا شده ايم. مدت زمان زيادي از آغار فعاليت سايت هاي همسريابي تاکنون نمي گذرد اما متاسفانه بسياري از ما اين روزها مصداق هاي ازدواج اينترنتي را در بين اطرافيانمان مشاهده مي کنيم که در غالب آنها مقصد زوجين دادگاه هاي حل اختلاف مي باشد. بسياري از کارشناسان اجتماعي و رفتاري بر اين باورند که متاسفانه در کشورمان شاهد حرکت شتابان تغييرات گسترده در ساختارهاي اجتماعي و سنتي و در نهايت رسيدن به مرحله گسست فرهنگي هستيم که ارتباطات در فضاي مجازي و شروع زندگي مشترک افراد بر اين اساس کمک زيادي را به اين روند مخرب کرده است.
 
ازدواج به سبک فضاي مجازي
 
با گسترش فضاي مجازي در لايه هاي مختلف جامعه و همه گير شدن اين فضا در بين اقشار مختلف مردم مهمترين اتفاق زندگي هرفرد که ازدواج است را به چالش کشيده شده. در اين فضا که هويت مخاطب نيز جاي بررسي دارد و حتي افراد با نام حقيقي خود نيز وارد محيط وب نمي شوند آيا مي توان همسري مناسب براي شروع يک زندگي آرام را انتاخب کرد؟
 
ازدواج به سبک فضاي مجازي
 
شبکه هاي اجتماعي محصولي وارداتي از غرب به شرق اين کره خاکي است ولي بايد فرهنگ سازي در فضاي مجازي توسط مسئولين امر هرچه سريعتر انجام شود. در فضاي مجازي افراد با استفاده از سايت ها، کانال ها و گروه هاي مختلف مجازي با يکديگر آشنا مي شوند اين آشنايي که غالباً با وعده هاي کذايي ضورت مي گيرد تبديل به دروغي براي آغاز آشنايي در فضاي وب است. پرنگ نشان دادن نقاط قوت و کمرنگ کردن نقاط ضعف جز لاينفک بسياري از شخصيت هاي مجازي براي شروع يک رابطه دوطرفه با جنس مخالف است. به عقيده بسياري از کارشناسان حضور افراد در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي براي آشنايي و ايجاد رابطه با جنس مخالف نشانه بارزي از ضعف و سستي در اعتماد به نفس اين افراد است.
 
ازدواج به سبک فضاي مجازي
 
بنا به گفته کارشناسان خانواده، سخت گيري در امر ازدواج سبب مي شود فرزندان، خانواده ها را از شروع روابط با جنس مخالف آگاه نسازند و به طبع حفظ خطر حضور و شروع يک دوستي نامناسب را براي خود حفظ کنند. براي جلوگيري و آگاه سازي جوانان از خطرات شروع رابطه در فضاي مجازي خانواده ها نقش مهم و موثري را ايفا مي کنند آنان مي توانند با کمتر کردن خواسته هاي خود از همسر آينده فرزندشان زندگي آرامي را برپايه آشنايي در دنياي حقيقي براي عزيزان خود فراهم سازند. مسئولين فرهنگي نيز با اخذ تدابير ويژه بايد براي جلوگيري از سواستفاده اشخاص بزهکار در اين فضا از فرزندان خانواده هاي ايراني حمايت کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html